Forse organische groei in 2018
De full service leasingoplossingen van Arval worden verzorgd door zo’n 7000 werknemers in 29 landen.
Vorig jaar groeide de door Arval geleasde vloot in het algemeen met 8,2%, en bereikte een totaal van 1.193.910 voertuigen. Het aantal bestelde voertuigen steeg met 9%, tegenover het voorgaande jaar, tot een totaal van 353.302 voertuigen. Het aantal eindecontractwagens dat werd verkocht, bedroeg 254.207, vergelijkbaar met het aantal van 2017.
De vier voornaamste landen waar Arval actief is, konden uitstekende groeicijfers voorleggen: Frankrijk +5%, VK +5 %, Spanje +19% en Italië +8%. Ook in veel andere zones lag de groei boven de 10%: de Benelux (+12%), Zuid-Europa (+16%), Centraal-Europa (+14%) en Scandinavië (+25%).
Vorig jaar groeide Arval in alle zakelijke klantsegmenten +4% in de segmenten corporate en overheid, en +17% bij de kleine en middelgrote ondernemingen. De internationale klanten van Arval waren goed voor een organische groei van meer dan 7% en vertegenwoordigen nu meer dan 25% van het totale bedrijf. In 2018 introduceerde Arval met succes haar nieuwe aanbod voor privépersonen in heel Europa. Zo steeg de vloot voor privéleasing tussen 2017 en 2018 met +45%. In Nederland lanceerde Arval een online shop voor privéklanten, waar ze de wagen kunnen kiezen die het best aan hun behoeften beantwoordt en deze dan leasen via een allesomvattend, zorgeloos dienstenpakket. Het doel is deze nieuwe, kwaliteitsvolle klantervaring in 2019 uit te breiden naar tal van andere Europese landen.
Hier vindt u de kerncijfers van Arval en Arval België in 2018.
Commerciële nieuwigheden van Arval van 2018 in vogelvlucht
In haar constante streven om een innovator te zijn binnen de sector lanceerde Arval in 2018 diverse nieuwigheden in haar aanbod:
• SMaRT: Arval ontwikkelde een innovatieve aanpak onder de naam SMaRT - Sustainable Mobility and Responsibility Targets. In het kielzog van een duidelijke versnelling in het proces naar groenere mobiliteit in veel Europese landen helpt dit voorstel in vijf fasen de klanten de energietransitiestrategie van hun vloot te definiëren en implementeren. De SMaRT-methode is ontworpen om te beantwoorden aan de veranderende behoeften van de klanten om hun energietransitiestrategieën uit te stippelen en de vlootmanagers te helpen bij de uitvoering en de opvolging. Deze aanpak kadert in de belofte van Arval om haar klantenexpertise met een objectieve meerwaarde te bieden in een tijd waar het essentieel is hun vloot groener te maken.
• Het aanbod van Arval van elektrische voertuigen: Dankzij haar strategische partnerships met meerdere OEM’s, energieleveranciers en leveranciers van laadinfrastructuren en -diensten, dekt het aanbod van Arval het hele elektrisch ecosysteem; met inbegrip van laadpunten voor thuis en op de werkplek, geïntegreerde betaaloplossingen (met automatic home charging reimbursement) en digitale diensten voor elektrische voertuigen (traceren van verbruik en locatie van laadpunten). Het omvat o.a. de mogelijkheid van een proefperiode en bijkomende diensten, zoals de optie omruiling van een benzine/dieselvoertuig voor korte periodes, bv. vakanties, tegen aantrekkelijke prijzen. Dit aanbod is vandaag beschikbaar in 12 landen, waaronder Frankrijk, het VK, België, Noorwegen, Nederland en Duitsland, en wordt geïntroduceerd op meerdere markten die klaar zijn voor elektrische voertuigen.
• Arval For Me: Met deze digitale oplossing breidt Arval haar aanbod voor particulieren uit door hen toegang te bieden tot haar knowhow, diensten met meerwaarde en netwerken. Arval for Me betekent voor de leden volledige toegang tot een unieke waaier aan diensten, waaronder onderhoud en herstellingen (carrosserie, banden, voorruiten enz.) en rechtstreeks verbonden mobiliteitsdiensten (vervangwagen, ophaling aan huis, takeldienst). Dit platform is momenteel beschikbaar in Italië en Spanje en telt ondertussen 12.000 leden.
Groeikansen voor 2019
Centraal in de strategie van Arval voor de komende jaren staat, blijven groeien dankzij verdere innovaties en digitale toepassingen om haar huidige en potentiële klanten een bredere waaier van mobiliteitsdiensten te bieden. Onlangs lanceerde Arval haar nieuwe Employee Value Proposition om het belang te ondersteunen van mensen met empowerment, die deze strategie waarmaken en haar klanten en bestuurders een uitstekende service en sectorexpertise leveren.
Het 'My Arval'-platform biedt klanten en bestuurders de mogelijkheid om te communiceren en gepersonaliseerde en proactieve informatie en diensten aan te vragen waar en wanneer ze deze nodig hebben.
Op basis van haar degelijke ervaring in full service leasing en dankzij de kwaliteit van de gegevens die Arval op dit gebied verzamelt doorheen de levenscyclus van haar voertuigen heeft Arval enorme kansen om de ervaring van haar klanten en bestuurders te verbeteren, evenals een meerwaarde te bieden in termen van degelijk advies. Een beter en uitgebreider gebruik van deze data zal Arval en haar partners in staat stellen aan kop te blijven en hun bestaande en nieuwe klanten het best mogelijke advies, diensten en innovaties te bieden, ook op het gebied van groene en alternatieve mobiliteit.
Wat Human Resources betreft, lanceerde Arval onlangs haar werkgeversbelofte, “Arval, a place for people in action”, waarbij de onderneming zichzelf ertoe verbindt de werknemers de middelen te verstrekken die ze nodig hebben om met nieuwe ideeën te komen, te presteren en te groeien.
Alain Van Groenendael, CEO van Arval, besluit: “Aangezien ons unieke spectrum van hoogwaardige diensten de positieve markttendensen volgt, hebben we er vertrouwen in dat we in 2019 weer aanzienlijk zullen groeien. Onze teams zijn actief in alle landen en segmenten; een groei van 9% voor het komende jaar lijkt dan ook perfect haalbaar. Ons integrale aanbod, onze sterke troeven en onze gerichtheid op data en digitale middelen zullen ons in staat stellen om tegemoet te komen aan de mobiliteitsuitdagingen van onze klanten, met inbegrip van onze verantwoordelijkheid om de klimaatverandering tegen te gaan.”
Ook voor Arval Belgium was 2018 een prima jaar
In 2018 bevestigde Arval haar leiderschapspositie in de sector van operationele leasing van wagens in België. De grootte van de vloot steeg tot 66.123 wagens eind december 2018. De vloot van Arval België is bijgevolg gestegen met 12%. Deze stijging is te danken aan alle klantensegmenten. De grootste stijging ligt echter bij de kleine en middelgrote bedrijven, waarvan de vloot bijna verdubbeld is.
De uitstekende prestaties van Arval België in 2018 zijn te verklaren door de hoge kwaliteit van de aangeboden diensten, die mogelijk wordt gemaakt door een unieke benadering van haar klanten. Arval werkt met meerdere Account Teams die alle expertises bundelen om ten dienste te stellen van de klanten. Op die manier staan de klanten en bestuurders centraal. De Account Teams werken als mini-leasingmaatschappijen binnen Arval.
Arval Mid-Term Rental heeft eveneens een mooie groei doorgemaakt wat betreft haar vloot in België. Dit product biedt de vereiste flexibiliteit om de mobiliteit van medewerkers met tijdelijke contracten te garanderen. Ideaal voor seizoensgebonden contracten, interim medewerkers, expats of andere tijdelijke noden.
Arval wil de referentie van de sector blijven als het gaat om het aanbieden van complete mobiliteitsoplossingen en het geven van het beste advies aan haar klanten in een veranderende wereld.