Arval Beyond

Arval Beyond, het nieuwe strategisch plan 2020-2025

Arval concentreert zich met succes al 30 jaar op full-service leasing met de steun van de BNP Paribas Group. Vandaag is het een solide marktleider waarbij de geleasede vloot gemiddeld jaarlijks groeide met 7,4% in de voorbije vijf jaar. En het kende een indrukwekkende groei van 6,6% in september 2020, ondanks Covid-19.

Door het succes van het vorige vijfjarenplan besliste Arval om in 2019 een grondige strategische evaluatie uit te voeren. De resultaten ervan bevestigen dat de verwachtingen van de klant sterk zijn geëvolueerd op vlak van mobiliteit en milieu-impact. Ook toonden ze aan dat Arval klaar is om haar volledige potentieel te benutten en de vele opportuniteiten te grijpen. De gezondheidscrisis de voorbije maanden heeft het engagement van Arval alleen maar versterkt om haar businessmodel te veranderen. Het ambitieuze nieuwe strategisch plan is gebaseerd op een succesvolle "test & learn"-aanpak. Dit wil zeggen dat het aanbod en de partnerships worden ontwikkeld in de lokale entiteiten en samen met de klanten. En zo blijft Arval de concurrentie een stap voor

Het ontstaan van Arval Beyond

360° Mobiliteit

 

Met 360° mobiliteit evolueert Arval van autoleasing naar mobiliteitsaanbieder. Alle klanten en hun werknemers kunnen overal gebruiken maken van duurzame mobiliteit met state-of-the-art-opties, zoals e-bikeleasing, autodelen en oplossingen voor micro-mobiliteit, MaaS-applicaties ('Mobility as a Service'), enzovoorts. Tegen 2025 zullen alle Arvallanden alternatieve en duurzame mobiliteitsproducten of -diensten voorstellen.

Green background
Arval Beyond

Alain Van Groenendael

Voorzitter en CEO Arval

De Arval Beyond-strategie is een vijfjarenplan waarin die nieuwe mindset een belangrijke rol speelt. We hebben een sterke ambitie om ons historisch bedrijfsmodel te versterken en om de referentie te zijn binnen de sector op vlak van duurzame mobiliteit. Met dit nieuwe plan zetten we ons in om onze klanten een geïntegreerde mobiliteitservaring te bieden, hun ondersteuning te bieden tijdens de energietransitie, maken we het eenvoudig door middel van geconnecteerde en flexibele producten en diensten, en zetten we ons in om samen met nieuwe partners toegevoegde waarde en een innoverend aanbod te creëren.

Good for you, good for all

 

Arval wil de toonaangevende leider zijn in energietransitie en duurzaamheid door klanten te helpen het milieu te beschermen en de weg veiliger te maken. Met haar geïntegreerde EV-pakketten verdwijnen de beperkingen die doorgaans met EV's worden geassocieerd en maakt het EV's aantrekkelijker (een EV leasen in combinatie met een e-bike, enkele weken per jaar een auto met een traditionele verbrandingsmotor leasen, vehicle-to-grid-optie enzovoorts). Naast verkeersveiligheidsprogramma's, geeft Arval een korting op de verzekeringspremie voor voertuigen die zijn uitgerust met het Advanced Driver Assistance System, en moedigt zo klanten aan om voor dergelijke type voertuigen te kiezen. Met 'Good for you, good for all' wil Arval 500.000 geëlektrificeerde voertuigen op de weg zetten tegen 2025. Ook wil ze de gemiddelde CO2-uitstoot van haar wagenpark met 30% verminderen en het totaal aantal ongevallen met Arvalauto’s doen dalen met 10%.

Connected & Flexible

 

Arval werkt aan een eenvoudig en geconnecteerd leasingaanbod. Arval geeft bestuurders de kans koers te zetten naar een nieuw mobiliteitstijdperk met een vereenvoudigde rijervaring, door nieuwe technologieën en diensten aan te bieden. Bestuurders kunnen automatisch parkeerplaatsen betalen op straat, de car wash op afstand reserveren, pakketten worden onmiddellijk in de auto geleverd zonder de aanwezigheid van de bestuurder, spraakondersteuning (om een garage of tankstation te vinden, of bijstand te vragen), enzovoorts. Tegen 2025 zal meer dan 80% van de Arvalvloot geconnecteerd zijn en biedt het een breder assortiment diensten om de bestuurder het leven makkelijker te maken.

Arval Beyond, het nieuwe strategisch plan 2020-2025

Arval gaat een nieuw tijdperk in als leider in duurzame mobiliteit


Arval Inside

 

Sinds de oprichting van Arval in 1989 maken partnerships deel uit van haar DNA. Vroeger enkel met banken en autofabrikanten, maar nu ook met andere stakeholders. Arval Inside toont de wil van Arval om haar expertise te delen met zorgvuldig uitgekozen partners. Om samen bredere en innovatieve mobiliteitspakketten aan te bieden die perfect aansluiten op de behoeften van klanten in een win-win-win-samenwerking. In 2025 zullen alle Arvallanden succesvolle partnerships hebben met internationale of lokale stevig gepositioneerde spelers.