Veelgestelde vragen over Private Lease

Hoe werkt Private Lease bij Arval?

Wat is inbegrepen in de maandelijkse leaseprijs?
  • Een wagen naar keuze
  • Onderhoud en reparaties
  • Onbeperkt aantal zomerbanden (winterbanden zijn optioneel)
  • Europese pechverhelping
  • Een volledig verzekeringspakket (optioneel)
  • Vervangwagen (optioneel)
  • Verkeersbelasting

Hoe wordt mijn maandbedrag bepaald?

Uw maandelijkse leaseprijs hangt af van:

  • De gekozen wagen + opties
  • Het jaarlijks aantal kilometers dat u verwacht te rijden
  • Het aantal maanden dat u wenst te leasen
  • Eventuele verzekeringen

Wat zijn de voorwaarden om een Private Lease-overeenkomst aan te gaan?

Om een Private Lease-overeenkomst met ons aan te gaan, moet u aan de volgende voorwaarden voldoen:

  • U bent in het bezit van een geldig rijbewijs (nationaliteit niet van belang)
  • U bent in het bezit van een geldige Belgische identiteitskaart (of een Belgische vreemdelingenkaart E, E+, F en F+)
  • U hebt een Belgisch verblijfsplaats
  • U voldoet aan de kredietwaardigheidscontrole en KYC-controle

Minimum inkomen

We beoordelen per persoon of het leasen van een auto mogelijk en financieel verantwoord is. We vragen u daarom om een kopie van een recente loonfiche of bankafschrift en een kopie van uw identiteitskaart of paspoort. Deze informatie gebruiken we om het financiële risico in te schatten. Zo kijken we bijvoorbeeld naar uw woonplaats, woonsituatie en eventuele schulden of achterstallige betalingen. Na deze controle en die van onze financiële afdeling, bepalen we of u een auto bij ons kan leasen.

Wanneer u niet aan die voorwaarden voldoet, kan u ook proberen om uw leaseaanvraag via iemand anders te laten verlopen. Deze persoon doet de leaseaanvraag, is verantwoordelijk voor de betaling van het maandelijkse leasetarief en is aansprakelijk voor de auto. Hoe u dit onderling verrekent, is aan u.


Kan ik een Private Lease-contract afsluiten met een tijdelijk werkcontract?

Dat is mogelijk. Vooraleer wij een contract afsluiten, voeren wij standaard een kredietcheck uit. Het is mogelijk dat hiervoor een negatief advies wordt uitgebracht, aangezien uw tijdelijk contract vermoedelijk eerder zal eindigen dan uw Private Lease-contract.

Het is in dat geval mogelijk om een tweede persoon uit te nodigen voor de kredietcheck, die voor u garant wil staan. Dit kan een partner, ouder, familielid of iemand anders zijn, woonachtig op hetzelfde adres.


Kan ik een proefrit maken?

Ja, hiervoor kunt u langsgaan bij de betreffende merkdealer. Indien u uw favoriete wagen heeft gekozen, kunt u hiervoor een offerteaanvraag bij ons doen, via onze website, telefonisch op het nummer +32 2 724 04 00 of via e-mail naar retail@arval.be.


Betaal ik bij Private Lease een voorafbetaling of een borg?

U betaalt geen borg voor uw auto. Indien u dat wenst, kan u wel kiezen voor een voorafbetaling.

Bestelling

Hoe vraag ik een offerte aan?

U kan eenvoudig een offerte aanvragen via onze website. Indien de wagen die u zoekt niet beschikbaar is op onze website, kunt u steeds contact opnemen met ons op het nummer +32 2 724 04 00 of via e-mail naar retail@arval.be. Wij helpen u graag verder in uw zoektocht naar de ideale wagen.


Hoe verloopt het bestellingsproces van een nieuwe wagen bij Arval?

Bezoek onze website of neem contact op met ons team van experten, telefonisch op het nummer +32 2 724 04 00 of via e-mail naar retail@arval.be. Wij helpen u graag in uw zoektocht naar een nieuwe wagen en kiezen samen met u de wagen die het best aansluit bij uw budget en wensen.

Wij bezorgen u een offerte op maat en van zodra u akkoord bent met de offerte, voeren wij een solvabiliteitscheck uit, nadat u ons alle gevraagde financiële gegevens heeft bezorgd. Na de terugkoppeling ontvangt u de overeenkomst, die u ondertekent en ons terugstuurt. Hierna informeren wij u over de levertijd van uw wagen en nemen wij contact op met u om een afleverafspraak te maken.

Wist u dat u het proces van de bestelling tot de aflevering van uw wagen ook in onze My Arval Mobile-app kan opvolgen?


Wat is de levertijd van mijn wagen?

De levertijd hangt af van de wagen die u besteld heeft. Indien u voor een stockwagen heeft gekozen, kan dit sneller gaan.

Afleveren en inleveren

Wanneer is mijn wagen klaar voor aflevering?

Arval houdt contact met de dealer over de leverdatum en informeert u van zodra uw wagen klaarstaat. 


Mag ik na aflevering extra accessoires op mijn wagen laten plaatsen?

Dat kan. U moet eerst toestemming vragen aan Arval. De accessoires mogen op het einde van het contract weer verwijderd worden, op voorwaarde dat u de wagen daarmee niet beschadigt. 


Binnenkort krijg ik mijn nieuwe leasewagen en moet ik dus mijn oude inleveren. Hoe gaat dat?

Dan mag u uw oude wagen achterlaten bij de leverende dealer en dient u een afspraak in te plannen voor een remote inspectie in uw aanwezigheid. Neem contact op met ons Service Center op het nummer +32 2 724 04 00 of via retail@arval.be om dit voor u te regelen.

Meer informatie vindt u in onze innamehandleiding.


Moet ik de banden nog omwisselen voor ik mijn wagen inlever?

U mag de wagen altijd inleveren op zomerbanden. Van 1 oktober tot en met 31 maart zijn winterbanden ook toegestaan. Indien u buiten deze periode de wagen op winterbanden inlevert, zijn hier kosten aan verbonden.

Meer informatie vindt u in onze innamehandleiding.


Wat moet ik doen bij het inleveren van mijn wagen?

U moet de wagen schoon inleveren, samen met alle officiële documenten, accessoires en sleutels. U mag uw wagen altijd inleveren op zomerbanden. In de periode van 1 oktober tot en met 31 maart zijn winterbanden ook toegestaan. Een volle brandstoftank is niet noodzakelijk. 

Meer informatie vindt u in onze innamehandleiding.


Moet ik aan het einde van de contractperiode een slottermijn of slotbedrag betalen?

Neen, er is geen slottermijn of slotbedrag te betalen. We sturen wél een eindfactuur na het inleveren van de auto. Met deze eindfactuur verrekenen we de bedragen die u ons nog verschuldigd zou zijn, of wij u nog verschuldigd zijn.

Welke kosten er voor u nog in die eindfactuur kunnen zitten?

  • De meer gereden kilometers dan er in uw afgesproken kilometerbundel zaten
  • Eventuele schade die we bij inname constateren

Als bij de teruggave van de wagen schade wordt vastgesteld die niet aan het normale gebruik van de wagen is toe te schrijven, zijn de reparatiekosten of de minwaarde als gevolg van die schade voor uw rekening. Raadpleeg de RENTA-norm hieronder voor de inlevering van eindecontractwagens. U kan deze normen steeds zelf doornemen om te kijken welke schade acceptabel is. Bij het inleveren van de auto kunnen we – indien u dit wenst – samen de staat van de auto bekijken en de schade met u doornemen, zodat u achteraf niet voor verrassingen komt te staan. U krijgt daarin een overzicht van wat als normale slijtage wordt beschouwd en dus wordt aanvaard.

Schade door bijvoorbeeld aanrijdingen of alle soorten schade die niet in de RENTA-normen zijn opgenomen, vinden we niet acceptabel. We raden altijd aan deze schades op tijd te melden. Als er geen schademelding werd gedaan, rekenen we deze schade door bij de inname van de auto. Dit zijn dan de werkelijke herstelkosten, zonder aftrek van uw franchise.


Welke schade is acceptabel bij het inleveren van mijn auto?

Kleine beschadigingen, ontstaan door normaal gebruik, zijn acceptabel. Het gaat dan bijvoorbeeld om slijtage of beschadigingen die gezien de leeftijd en de kilometerstand van uw auto te verwachten zijn.

Om te bepalen of de schade acceptabel is, maken we net zoals de meeste leasemaatschappijen gebruik van de gestandaardiseerde Renta-normen voor leasevoertuigen. U kan deze normen hieronder steeds zelf doornemen om te kijken welke schade acceptabel is. Bij het inleveren van de auto kunnen we – indien u dit wenst – samen de staat van de auto bekijken en de schade met u doornemen, zodat u achteraf niet voor verrassingen komt te staan.

Schade door bijvoorbeeld aanrijdingen of alle soorten schade die niet in de RENTA-normen zijn opgenomen, vinden we niet acceptabel. We raden altijd aan deze schades op tijd te melden. Als er geen schademelding werd gedaan, rekenen we deze schade door bij de inname van de auto. Dit zijn dan de werkelijke herstelkosten, zonder aftrek van uw franchise.

Bekeuringen

Betalen jullie mijn boetes?

Nee, boetes zijn voor eigen rekening. Dat geldt ook voor de kosten van inbeslagname van uw wagen, bijvoorbeeld na een snelheidsovertreding. Mogelijke administratiekosten kunnen worden doorbelast. U kunt uw boetes ook in onze My Arval Mobile-app raadplegen.


Wat moet ik doen als ik niet akkoord ben met een boete?

U kan in hoger beroep gaan bij de instantie van waar de bekeuring afkomstig is. Hoe dit werkt, staat vermeld in de begeleidende brief die u ontvangt bij de bekeuring. Voor inhoudelijke vragen over de bekeuring, verwijzen wij u door naar de betreffende instantie. Zij helpen u graag verder.

Brandstof

Wat met mijn brandstof- en/of elektriciteitskosten?

De brandstof- en/of elektriciteitskosten en AdBlue* zijn voor eigen rekening. Neem contact op met ons Service Center op het nummer +32 2 724 04 00 of via retail@arval.be om dit voor u te regelen.

*Indien voor uw wagen noodzakelijk

Verzekeringen

Hoe worden de verzekeringen geregeld?

Het is wettelijk verplicht om voor de wagen een Burgerlijke Aansprakelijkheidsverzekering (BA) af te sluiten. Een rechtsbijstandsverzekering en een bestuurdersverzekering zijn optioneel. Indien u dat wenst, kunt u ook via Arval een BA-verzekering, rechtsbijstandsverzekering en bestuurdersverzekering afsluiten, in uw naam en voor uw rekening. Meer informatie over Arval als tussenverzekeringspersoon vindt u hieronder.

Download hier onze BA-verzekering en Bestuurdersverzekering via Greenval Insurance DAC, en Rechtsbijstandsverzekering via Euromex nv.

Naar het buitenland

Waar moet ik aan denken als ik met de wagen op vakantie ga in het buitenland?

Neem uw verzekeringsbewijs (voorheen 'groene kaart') en machtiging altijd mee. Beide documenten heeft u van Arval ontvangen en zitten in uw boordmap. Houd er rekening mee dat u een certificaat nodig heeft voor landen buiten de EU en het Schengengebied. U kan dit certificaat eenvoudig verkrijgen door de officiële aanvraag hieronder in te dienen.


Wat doe ik bij problemen onderweg?

Bel Arval Assistance op het nummer +32 2 245 73 72 of uw eigen assistentie als er geen bijstand is opgenomen in uw contract, in geval van pech. U kan Arval Assistance ook rechtstreeks bellen via onze My Arval Mobile-app.

Om stress te vermijden, slaat u best nu al het bijstandsnummer en het noodnummer op in uw telefoon: 112 (Europees noodnummer). Als u bijstand voor uw wagen in het buitenland nodig heeft, vraag dan aan de garagehouder om contact op te nemen met de Arval-entiteit van het land waar u zich bevindt om de facturatie te regelen. Arval neemt de kosten voor herstelling op zich en in de meeste gevallen moet u zelf niets voorschieten.


Welke informatie over mijn leasewagen neem ik mee?
  • Alle essentiële gegevens en documenten van uw wagen  (volmacht die u autorisatie geeft om met de wagen te rijden en het verzekeringsbewijs (voorheen groene kaart) als u bent verzekerd door Arval)
  • Andere documenten zoals rijbewijs of kentekenbewijs
  • Een kaart met de servicepartners in de buurt

Download de My Arval Mobile-app, zo hebt u alle informatie over uw leasewagen bij de hand.

Onderhoud en banden

Wat met AdBlue?

Als het lampje brandt, kan u AdBlue* laten bijvullen in het tankstation of in de garage. De AdBlue kosten zijn voor eigen rekening. Indien AdBlue in de garage wordt bijgevuld, zullen deze extra kosten worden aangerekend. 

*Indien voor uw wagen noodzakelijk.


Ik heb net een nieuwe wagen. Wat wordt er van mij verwacht?

Wij vragen u natuurlijk zorgvuldig met de wagen om te gaan. Dat betekent dat u ervoor zorgt dat uw wagen op tijd een onderhoudsbeurt krijgt, dat u zelf regelmatig het oliepeil nakijkt en u de koelvloeistof en bandenspanning controleert. In het onderhoud- en instructieboekje vindt u alle belangrijke zaken die specifiek op uw wagen van toepassing zijn. De meeste wagens geven een melding op hun boordcomputer indien het tijd is voor een onderhoud.


Hoe vraag ik een onderhoud aan?

U kunt een onderhoud voor uw wagen aanvragen via onze My Arval Mobile-app. U mag ook zelf een afspraak maken voor onderhoud en banden bij een erkende dealer van het merk van uw wagen. 


Moet ik Arval op de hoogte brengen als ik zelf een afspraak voor onderhoud of reparatie maak bij de garage?

U moet Arval niet op de hoogte brengen als u zelf een afspraak maakt voor onderhoud en banden bij een door Arval erkende garage of bandencentrale. De garage neemt met ons contact op om goedkeuring te vragen. Ook de facturatie wordt direct tussen de garage en Arval geregeld.


Mijn wagen heeft een onderhoudsbeurt gehad. Hoor ik daar nog iets van?

Ja. Arval houdt u via e-mail op de hoogte van de uitgevoerde werkzaamheden. Dit gebeurt ook na een schadegeval. Wij vernemen namelijk graag of u tevreden bent van de uitgevoerde werken. U kan de werkzaamheden ook opvolgen in onze My Arval Mobile-app.


Is mijn mobiliteit gegarandeerd tijdens een onderhoud?

Wij bieden u een mobiliteitsgarantie tijdens het onderhoud van uw wagen zodat u mobiel blijft tijdens werken die langer dan 24 uur duren, indien inbegrepen in uw contract. Indien u vragen heeft hierover, neem contact op met ons Service Center, telefonisch op het nummer +32 2 724 04 00 of via retail@arval.be.


Waar kan ik mijn banden laten wisselen?

U kunt uw banden laten wisselen bij uw gekozen bandencentrale uit ons erkend netwerk. Indien u een bandenwissel wenst, kunt u hiervoor contact opnemen met hen. Indien u een lijst wenst met de erkende bandencentrales, neem dan contact op met ons Service Center, telefonisch op het nummer +32 2 724 04 00 of via retail@arval.be.


Komt mijn wagen in aanmerking voor winterbanden?

Ja, we voorzien een onbeperkt aantal wissels tussen zomer- en winterbanden* gedurende de looptijd van uw contract, bij het gebruik van de wagen als goede huisvader. Indien u vragen hierover heeft, neem contact op met ons Service Center, telefonisch op het nummer +32 2 724 04 00 of via retail@arval.be.

*Indien winterbanden inbegrepen zijn in uw contract.


Mijn wagen moet naar de technische controle. Wat moet ik hiervoor doen?

Arval stuurt per post een uitnodiging om langs te gaan bij de technische controle. Maak online of telefonisch een afspraak bij een erkend keuringsstation. Zorg ervoor dat u uw nummerplaat en chassisnummer bij de hand heeft. In de uitnodiging zit een formulier voor de rechtstreekse facturatie. Dankzij dat document hoeft u zelf niets te betalen in het keuringsstation. U kan dit formulier ook online invullen.


Welke werkzaamheden voor onderhoud en banden worden niet gedekt voor mijn contract?

Sommige basisdiensten worden niet gedekt door uw contract en brengen we in rekening. Hieronder vindt u een lijst met de meest voorkomende onderhouds- en bandendiensten die niet gedekt zijn door het contract:

  • Reparatie na het tanken van een foute brandstof
  • Schade door het niet tijdig en/of correct bijvullen van de vloeistoffen van de wagen
  • Kosten voor het resetten van het AdBlue-systeem omdat het systeem niet tijdig werd bijgevuld

Indien u bijkomende informatie wenst, kan u contact met ons opnemen, telefonisch op het nummer +32 2 724 04 00 of via e-mail naar retail@arval.be.


Welke werkzaamheden voor onderhoud en banden zijn niet voorzien in mijn contract?

Wanneer uw wagen het einde van het contract nadert (de laatste 60 dagen) en bij de garage binnenkomt voor het laatste onderhoud, beslist de garage welke werkzaamheden uitgevoerd moeten worden. De hoogste prioriteit ligt uiteraard bij uw veiligheid en comfort, en ook op technisch vlak worden geen risico’s genomen. U kan dus met een gerust gemoed de laatste kilometers van het contract afleggen.

Indien u bijkomende informatie wenst, kan u contact met ons opnemen, telefonisch op het nummer +32 2 724 04 00 of via e-mail naar retail@arval.be.


Wat met het onderhoud aan het einde van mijn contract?

Wanneer uw wagen het einde van het contract nadert (de laatste 60 dagen) en bij de garage binnenkomt voor het laatste onderhoud, beslist de garage welke werkzaamheden uitgevoerd moeten worden. De hoogste prioriteit ligt uiteraard bij uw veiligheid en comfort, en ook op technisch vlak worden geen risico’s genomen. U kan dus met een gerust gemoed de laatste kilometers van het contract afleggen.

Indien u bijkomende informatie wenst, kan u contact met ons opnemen, telefonisch op het nummer +32 2 724 04 00 of via e-mail naar retail@arval.be.


Wanneer is mijn auto toe aan een onderhoudsbeurt?

Dat verschilt van auto tot auto, al is een algemene stelregel om best jaarlijks of per 20.000 kilometer op onderhoud te gaan om bepaalde onderdelen te controleren, veilig te blijven rijden met uw auto en vervelende pannes te voorkomen.

U vindt de specifieke richtlijnen voor uw model terug in de handleiding van uw auto. De meeste moderne voertuigen geven u tegenwoordig ook een waarschuwing via het dashboard wanneer het tijd is om een onderhoud in te plannen.

Leaset u een nieuwe wagen, dan zijn de eerste twee onderhoudsbeurten meestal een klein onderhoud waarin standaard de banden, remmen en accu worden gecontroleerd, de olie wordt ververst en de oliefilter wordt vervangen. Bij een groot onderhoud zijn er meestal enkele onderdelen aan vervanging toe, zoals de luchtfilter en de pollenfilter. Ook de uitlaat, banden en schokdempers worden dan meestal nagekeken.


Zijn er bepaalde onderhoudszaken die ik zelf kan doen?

Zeker. Zo raden we u aan om regelmatig het profiel en de spanning van uw banden te controleren, dit is zeer belangrijk om te weten wanneer u uw banden wat moet bijpompen of wanneer ze toe zijn aan vervanging.

Ook de sproeivloeistof kan u zelf eenvoudig bijvullen. Eventueel kan u ook overwegen om zelf het koelvloeistof- en motoroliepeil te controleren en aan te vullen.

Pech onderweg?

Wat moet ik doen bij pech onderweg?

Indien pechverhelping is inbegrepen in uw contract, kunt u in geval van pech of ongeval contact opnemen met Arval Assistance op het nummer +32 2 245 73 72 of via onze My Arval Mobile-app.

Schade en verzekeringen

Moet ik betalen voor schade?

Indien uw wagen via ons verzekerd is in BA, komt de BA-verzekeraar tussen voor eventueel veroorzaakte schade aan derden. Indien u echter jonger bent dan 23 jaar, is er in BA een vrijstelling voorzien van EUR 150.
 
De schade aan ons voertuig wordt via onze Perfecta-dienst geregeld. Deze dienst neemt de schade aan onze wagen volledig ten laste in het geval van brand, diefstal, glasbreuk, schade door natuurelementen en aanrijding met dieren. 
 
Indien de schade aan ons voertuig niet gerecupereerd kan worden bij een gekende tegenpartij, komt deze dienst ook tussen, maar wordt er wel een forfaitair bedrag (eigen risico) in rekening gebracht. Dit bedrag kunt u op uw offerte terugvinden. 


Wat moet ik doen bij schade?

We spreken bij schade over een kras, deuk(je) of andere schade aan de wagen. Indien de verzekeringen en Perfecta-dienst via Arval zijn opgenomen in uw contract, dient u bij schade aan uw wagen binnen de 24u contact deze schade melden via onze My Arval Mobile-app. U kan ook contact opnemen met ons Service Center via +32 2 724 04 00 of retail@arval.be.

Indien er een tegenpartij is betrokken, gelieve dan steeds een aanrijdingsformulier in te vullen, een kopie op te sturen naar insurance.be@arval.be en het origineel te bewaren.

Indien u verzekerd bent via uw eigen verzekeraar, neem dan contact op met uw verzekeraar of eventuele tussenpersoon.


Moet ik schade aan mijn voertuig meteen laten herstellen?

Indien de verzekeringen en Perfecta-dienst via Arval zijn opgenomen in uw contract, dient u bij schade aan uw wagen binnen de 24u contact deze schade melden via onze My Arval Mobile-app. U kan ook contact opnemen met ons Service Center via +32 2 724 04 00 of retail@arval.be.

Indien u verzekerd bent via uw eigen verzekeraar, neem dan contact op met uw verzekeraar of eventuele tussenpersoon.


Wat doe ik bij schade aan mijn voor, zij- en/of achterruit?

Indien de verzekeringen en Perfecta-dienst via Arval zijn opgenomen in uw contract, kunt u schade aan uw voorruit kosteloos laten herstellen via de Service Locator op onze website of via de My Arval Mobile-app.

Indien u verzekerd bent via uw eigen verzekeraar, neem dan contact op met uw verzekeraar of eventuele tussenpersoon.


Welke gegevens moet ik jullie bezorgen in geval van schade?

Om de schademelding snel af te kunnen handelen, vragen we steeds om de volgende informatie:

  • Kenteken van uw auto
  • Wanneer het gebeurd is
  • Wat er precies gebeurd is
  • Waar de schade zit aan de auto
  • Of er een tegenpartij bij betrokken is
  • Of er een schadeformulier is ingevuld
  • Het schadeformulier indien van toepassing
  • Eventuele foto’s van de schade

Contract


Hoe kan ik mijn contract herroepen zonder kosten binnen de 14 dagen?

Bent u van mening veranderd en wenst u uw Private Lease-contract te herroepen zonder kosten? Dat is mogelijk indien u minder dan 14 dagen geleden het Private Lease-contract hebt ondertekend. Vul hiervoor het herroepingsformulier hieronder in dat u ons volledig ingevuld en ondertekend moet terugsturen.


Waarom is mijn eerste factuur hoger dan normaal?

Na de aflevering van uw wagen ontvangt u een eerste factuur van ons. Zoals vermeld in het contract, betaalt u bij Arval voor de eerste factuur: 

  • Één maand op voorhand
  • Voor de periode tussen de aflevering van uw leasewagen en de eerste facturatie 

De eerste factuur betreft dus een periode van meer dan één kalendermaand en zal bijgevolg eenmalig hoger zijn dan het gebruikelijke maandelijkse huurbedrag.


Hoe beëindig ik vroegtijdig mijn contract?

Neem contact op met ons om uw contract vroegtijdig te beëindigen. Gelieve er rekening mee te houden dat aan deze vroegtijdige beëindiging extra kosten verbonden zijn.


Kan ik de kilometrage en/of de looptijd van mijn contract aanpassen?

Ja, u kan op een flexibele manier de looptijd en kilometrage van uw contract aanpassen binnen bepaalde voorwaarden. Wij maken een nieuw voorstel op voor u. Neem hiervoor contact op met ons Service Center, telefonisch op het nummer +32 2 724 04 00 of via retail@arval.be.


Hoeveel kilometers mag ik rijden per jaar?

Dat hangt af van de kilometerbundel die u koos bij het afsluiten van uw Private Lease-contract. Standaard is dit 10.000 kilometer per jaar (dat is zo’n 833 kilometer per maand). U verspreidt dit aantal kilometers zoals u wenst: u kan dus perfect de ene maand 200 kilometer rijden, en de volgende maand 1.200 kilometer.

We bekijken uw totaal gereden kilometers pas op het einde van het contract en maken dan een eindafrekening. Wanneer u meer kilometers hebt gereden dan opgenomen waren in uw bundel, betaalt u een meerprijs per extra gereden kilometer, u vindt dit bedrag in uw contract. Niet gereden kilometers worden terugbetaald, het bedrag daarvoor vindt u eveneens terug in uw leasecontract.

Merkt u dat u systematisch meer kilometers rijdt dan zijn opgenomen in uw kilometerbundel? Overweeg dan de kilometerbundel aan te passen in uw contract, dit is zeker mogelijk binnen bepaalde voorwaarden. Neem hiervoor contact met ons op via +32 2 724 04 00 of via retail@arval.be en we maken een nieuw voorstel op voor u.


Wanneer moet ik contact opnemen met Arval voor de bestelling van een nieuwe wagen?

Loopt uw contract ten einde en wenst u een nieuwe wagen te bestellen? Neem contact op met onze mobiliteitsexperts, telefonisch op het nummer +32 2 724 04 00 of via e-mail naar retail@arval.be, om een nieuwe wagen te kiezen. Zij helpen u met plezier in uw zoektocht naar een nieuwe wagen, die aansluit bij uw wensen en budget.


Kan ik mijn leasewagen overkopen op het einde van het contract?

Het is momenteel niet mogelijk om de auto over te kopen op het einde van het contract.

Op het einde van de afgesproken looptijd, levert u de auto opnieuw in en kiest u een nieuwe en betrouwbare auto uit het assortiment. Het grote voordeel hiervan is dat u maandelijks een bedrag betaalt waarin alle diensten zoals onderhoud, bandenwissel … zijn inbegrepen. Zo hebt u altijd een goed overzicht van wat uw kosten zijn.


Mag ik samen met mijn partner een contract aangaan?

Neen. We aanvaarden contracten op één naam. Het is dus niet mogelijk om samen met uw partner het contract te ondertekenen. Uw partner mag echter wel met de auto rijden zonder dat u hier aangifte van moet doen.


Wat moet ik doen als ik het niet eens ben met een factuur?

Het kan altijd dat u een bepaalde doorbelasting op een factuur niet begrijpt of het oneens bent met de factuur. We begrijpen ook dat u uw factuur in dit geval liever niet betaalt alvorens u hierover duidelijkheid hebt.

Neem daarom altijd meteen contact met ons op via +32 2 724 04 00 of via retail@arval.be, zodat we deze situatie samen meteen kunnen oplossen. Wanneer u dit niet doet en de factuur niet betaalt, kan dit immers leiden tot bijkomende administratieve kosten, ingebrekestellingen en in het ergste geval zelfs een vroegtijdige stopzetting van uw leasecontract.


Krijg ik een bericht als mijn contract (bijna) afloopt?

Ja, u ontvangt automatisch een e-mail van ons als uw contract bijna afloopt. We sturen u dit bericht ongeveer 9 maanden voor het einde van uw contract. Zo hebt u voldoende tijd om een nieuwe auto uit te zoeken.

Vragen of klachten

Ik heb een vraag of een klacht.

Heeft u een vraag voor ons of een klacht? Neem contact op met ons Service Center, via dit contactformulier, telefonisch op het nummer +32 2 724 04 00 of via e-mail naar retail@arval.be. Zij helpen u graag verder.

  

Niet gevonden wat u zocht?
Een complexe vraag?