Bekeuringen – Veelgestelde vragen
BEKEURINGEN
Om in te loggen op My Arval en de boete te bekijken, moet u uw professioneel e-mailadres gebruiken.
Als u het wachtwoord niet meer kent, kan u een nieuw aanvragen via 'reset password'. Als er zich toch nog problemen voordoen, kan u contact opnemen met Arval Driving Experience.
U dient hiervoor de bekeurende instantie te contacteren. U kunt ons best op hoogte brengen van de betwisting door fines.be@arval.be in kopie te zetten van uw mail.
We maken hier dan een nota op in het systeem. We gaan, indien er een herinnering voor een buitenlandse overtreding of bevel tot betaling komt, eerst met u contact opnemen. Als u ons niet kan bewijzen dat de betwisting aanvaard werd, zullen we overgaan tot betaling.
Een bekeuring met onmiddellijke inning wordt verstuurd per post, terwijl het proces-verbaal door de politie wordt opgesteld. Door een vertraging bij de politie kan het zijn dat het proces-verbaal van een boete pas later aankomt.
U volgt het best de instructies op het proces-verbaal en de bijbehorende vragenlijst. In de komende weken ontvangt u van hen de details om de bekeuring te betalen.
Dat dient u rechtstreeks bij de verbaliserende instantie op te vragen. Dit komt doordat de boete verstuurd wordt in de taal van de eigenaar (Arval). Arval ligt op Nederlandstalig grondgebied, vandaar dat de boete (meestal) in het Nederlands wordt verstuurd.
Als u de bekeuring in een andere taal wenst, kunt u deze ook opvragen bij de bekeurende instantie. Dit zal er echter niet voor zorgen dat de betaaltermijn verlengd wordt.
Als u de bekeuring op tijd betaald hebt, mag u de herinnering negeren. De betaling en herinnering van de boete zullen elkaar gekruist hebben. Om er toch zeker van te zijn dat de overschrijving goed is aangekomen, kunt u contact opnemen met de verbaliserende instantie met fines.be@arval.be in kopie.
We kunnen helaas niet zien of de boete al dan niet tijdig en met de juiste referentie werd betaald.
Hiervoor moet u contact opnemen met de verbaliserende instantie met fines.be@arval.be in kopie. We kunnen helaas niet zien of de boete al dan niet tijdig en met de juiste referentie werd betaald.
Via uw rekeninguittreksels kunt u eventueel wel nakijken of de bekeuring al betaald is.
We kunnen u via e-mail de boete bezorgen, mail hiervoor naar fines.be@arval.be. U zult deze dan als een PDF-bijlage ontvangen.
De werkwijze is afhankelijk van het type bekeuring: een bekeuring via de politie of een bekeuring via een andere bekeurende instantie.
- Bekeuring via de politie: we gaan de boete betwisten voor de bestuurder.
- Bekeuring via een andere bekeurende instantie: deze instantie moet nakijken wat er juist is fout gelopen. Werd de fout gemaakt bij ons of werd de fout gemaakt door de bekeurende instantie.
Waarom kiest u voor Arval?
Waarom kiest u voor Arval?
Betrouwbare leasing partner
Met meer dan 100.000 auto’s zijn we de grootste leasingmaatschappij in België.
Daarnaast zijn we ook dochteronderneming van BNP Paribas Fortis.
Gemoedsrust
Wij zorgen voor de bestelling, alle diensten en zelfs de terugname van de voertuigen.
U kunt met een gerust hart de baan op.
Volledig dienstenpakket inbegrepen
Afhankelijk van uw noden, hebben we reeds de meest gangbare diensten in de prijs inbegrepen.
De uiteindelijke dienstenkeuze ligt bij u.
Arval Driving Experience tot uw beschikking
Een toegewijd team van professionals staat tot uw dienst voor al uw vragen.